viernes, 30 de mayo de 2014

Les bicicletes no són només per a l'Estiu...!!

L'Any 1817, el Baró Karl Drais va crear un artefacte que s’impulsava amb els peus en el sòl, sense pedals, -així va néixer la bicicleta.

*La bicicleta és, fonamentalment, un vehicle ràpid per a desplaçaments urbans. La seva agilitat i la seva flexibilitat a l’hora de circular ens permeten fer trajectes directes i viatges de porta a porta, que li dóna un avantatge respecte a altres mitjans de locomoció gens menyspreable. Amb la bicicleta evitem les esperes, els desplaçaments interminables i la cerca d’aparcament. Això fa que els temps totals invertits en els nostres viatges amb bicicleta per la ciutat siguin competitius fins i tot amb els de la moto.

*La bicicleta practicada de manera suau o moderada, resulta un exercici poc agressiu per a les articulacions i de caràcter aeròbic (és a dir, que és un treball cardiovascular i respiratori sostingut que utilitza l’oxigen per cremar greixos). Per reunir aquestes propietats, muntar amb bici és un exercici molt recomanable per a persones de totes les edats i ajuda a mantenir l’organisme actiu, millorant els processos metabòlics, evitant-se d’aquesta manera les amenaces del sedentarisme i de l’obesitat.

*Començant perquè muntar amb bici és divertit. És un joc de petits i . La bicicleta ens obliga a estar actius també mentalment, però sense l’estrès dels vehicles tancats. Caminar a la vista de tots, sentint l’aire, desplaçant-nos amb suavitat però d’una manera àgil, sense esperes, sense embussos, sense violència, ens ajuda a estar més equilibrats i arribar amb millor actitud a les nostres destinacions. Buidats, puntuals i contents.

*I no només perquè és barata en comparació de qualsevol altre vehicle, sinó perquè el seu manteniment és mínim si es tenen els hàbits i precaucions corresponents. Però és que també la bicicleta aporta una economia indirecta ja que el seu ús no obliga a contractar un segur obligatori, no consumeix combustibles i les seves reparacions són molt menys costoses que les d’altres vehicles.

*Socialment, l’ús de la bicicleta provoca menys costos, en reduir-se el nombre d’accidents, disminuir les malalties generades per la pol•lució, l’estrès i l’estil de vida sedentari, alliberar espai físic (tant de circulació com d’aparcament) que es pot utilitzar per a altres finalitats, no desgastar pràcticament les calçades i no requerir tantes infraestructures per a la seva circulació.

*Per descomptat, que la bici és més respectuosa amb el medi ambient que altres mitjans de locomoció perquè no contamina. No emet gasos d’efecte hivernacle, ni sorolls, no consumeix combustibles fòssils no renovables, en els seus processos de producció, manteniment i eliminació no s’utilitza massa energia ni es generen pràcticament residus. En definitiva, la bicicleta és neta. Però no només perquè no embruta, sinó perquè a més no requereix per al seu ús de grans infraestructures que suposin un impacte ambiental considerable.

*Sense entrar en consideracions sobre estils de conducció o l’ús del casc, la bicicleta és proporcionalment el mitjà de locomoció més segur. I no només perquè l’índex de accidentabilitat és més baix, sinó perquè la gravetat dels accidents no és tan significativa. La perillositat i la gravetat vénen donades per vehicles motoritzats circulant a velocitat i amb actituds agressives. Vianants i ciclistes normalment són víctimes en els accidents. Però és que a més la utilització habitual de la bicicleta genera tot un seguit de hàbits i reflexos entre els seus usuaris que solen prevenir-los de nombrosos accidents.

No hay comentarios: