lunes, 20 de febrero de 2012

No cal una nova Llei d'Educació a l'Estat espanyol (2012)

El nou Ministre d’Ensenyament José Ignacio Wert:Va presentar al Congrés dels Diputats lers línies de treball que pensa impulsar en el seu Departament del Govern: no pretendre fer una nova Llei d’Educació,perquè sobren lleis i reglaments.Fins ara n’hi ha hagut una gran quantitat de Reformes Escolars,però no han contribuït a la millora de l’Ensenyament públic,sinó a recarregar i estressar el Sistema Educatiu amb continus canvis.

*L’Ensenyament públic i,per tant aquesta activitat en els Centres escolars,o són projectes de proximitat arrelats en cada centre escolar dirigits per unes Direccions escolars fortes i madures i que aconsegueixen Apropar al seu voltant els Mestres,els professors i els pares i les mares o no funcionarà.No és l’Estat el que educa.L’Estat és qui ha de finançar i fer poques lleis que serveixen de marx segons la Constitució i no sobre la ideologia dels partits polítics.Hauria de figurar a la Constitució espanyola el límit de la Intervenció de l’Estat espanyol en els centres educatius.S’ha de valorar l’Autoritat Professional dels mestres i professors amb capacitat pedagògica.

*El Ministre ha avançat en la Professionalització de les Direccions escolars als Col.legis d’Educació Primària i els IES.Éstà clar i reconegut per les Institucions Internacionals com ara l’OCDE que el principal element per a la Millora del Sistema Educatiu ha d’anar per la Formació i l’Enfortiment de les Direccions escolars en els centres educatius amb la finalitat de fer-les Líders dels Projectes pedagògics i tenir la capacitat d’arrossegar darrere d’ells les Comunitats Educatives.

*L’any 2012 és més fàcil fer una nova Escola que millorar el funcionament d’altra j creada.El Sistema Educatiu està molt en mans de Funcionaris i per tant la Burocratització és el perill que li surt a tot arreu.Si els nous Directors Professionals es constitueixen com a un Cos Allunyat dels projectes per ordenar i estimular la vida dels centres escolars,com l’any 2012 passa dissortadament en altres Cosos Funcionarials del Món Educatiu,sí haurem guanyat un Nivell Burocràtic,però gens ni mica la millora del Nivell Educatiu en els centres d’Educació Primària i en els IES.

Catalunya és la Zona de l’Estat espanyol més avançada.

*A Sitges i a Catalunya hi estem molt més avançats en aquest terreny,justa la fusta en aquests primers dies del Segon Trimestre del Curs 2011-2012 s’estan seleccionant els Primers 80 Directius Professionals pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat,regida per la Consellera Irene Rigau i Oliver;ara bé els perills sí que n’hi ha,pe exemple si la definició de Qualitat de l’Ensenyament éds “Fer el que es diu que es fa”,el problema que es planteja,és la manera en la qual el Sistema Educatiu,és a dir cada centre escolar,ha de fer el Retiment de Comptes,del que fa a la societat engeneral.I està clar que el retiment ha de ser a la societat del seu entorn,és a dir,Sitges i Catalunya.

*Més enllà del Control dels aspectes materials i de funcionament ordenat,el que no té sentit és fer recaure aquest Retiment de Comptes en una Inspecció provincial i de zona,molt allunyada del funcionament dels centres educatius de Sitges i de Catalunya.

Froilan Franco,àlies El Mestre.Sitges

No hay comentarios: