Les Escoles Tàndem,són aquelles escoles públiques o privades-concertades, que s'especialitzen en una Àrea determinada amb l'objectiu de Vehicular tot "El Currículum Escolar".
L'Escola fa un "Projecte Tàndem",per exemple, centrat en la Música.S'hi introdueix la Música a totes les Assignatures.
El Projecte "Escola Tàndem",és l'innovador projecte que s'ha impulsat aquest any 2012en dues escoles en col·laboració amb l'Esmuc i el Conservatori Municipal de Barcelona i sota els auspicis i amb el finançament de l'Obra Social de Catalunya Caixa.L'Escola Tàndem,com a "especialització educativa", en té l'origen en les "Magnet Schools dels EUA".
L'objectiu d'aquest nou "Model Educatiu", que l'any 2012,aposta pel coneixement específic d'una àrea –com ara la música–, és fomentar l'Èxit escolar i educatiu, donar més prestigi al centre escolar i potenciar al màxim la Cohesió Social de la comunitat educativa.
L'Escola Tàndem participant,precisament el fa amb la finalitat de situar "la Música com a Eix Transversal de totes les Matèries",tot i introduint-ne una hora més de Música cada dia i en cada curs durant tota l'Educació Primària".
La Música no deixa de ser una Àrea instrumental, que permet l'aprenentatge de Llengües,de Geografia i fins i tot de Matemàtques,mercès al Ritme o al Compàs, a banda de potenciar les capacitats cognitives,com la Concentració.
La iniciativa de Les Escoles Tàndem,té una durada de tres cursos,bo i posant les bases perquè el Programa no s'aturi quan s'acabi el finançament i pugui convertir-se en un dels Trets identitaris de l'Escola concreta.
Ara bé,el que cal és la formació i preparació dels Mestres per tal d'introduir la Música en el dia a dia amb l'ajut dels Músics de l'Esmuc,per exemple.El resultat és que en comptes del Timbre que marca l'hora d'inici o de sortida del centre i de les classes, sonaria una cançó o una composició melòdica.
Hom espera que el "Programa Escola Tàndem", que justament no fa gaire s'hi ha engegat en sigui un revulsiu innovador:"Del projecte n'esperem millorar la imatge de l'Escola pública,és a dir,que sigui atractiva,perquè l'any 2012 està estigmatitzada, les famílies catalanes la veuen antiga i apunten els fills en altres centres més nous".
Bo i aprofitant l'avinentesa de l'Escola Tàndem,hom podria portar a terme una idea que els ronda als mestres i a les AMPA pel cap des de fa anys:"Crear una orquestra de barri".La intenció podria ser que els alumnes del Cicle Superior i final d'Educació Primària, "Aprenguin a tocar els instruments de corda que els han facilitat com a activitat extraescolar" i que altres escoles fomentin el coneixement d'instruments de vent i de percussió. El "Projecte Escola Tàndem duraria tres anys, però haurà de tenir continuïtat.
Elaborar a l'escola un "Projecte transversal amb la música" (sic)com a Eix conductor al Cicle Superior,i que s'estendria a tots els cursos i en què es veuran implicades totes les assignatures,Les primeres sensacions són positives: "Els alumnes en tenen moltes ganes, s'estan familiaritzant amb els instruments perquè en un parell de mesos "els que vulguin aprendre a tocar el violí s'hi inscriguin".
L'equip docent s'hi il.lusiona:Passa que "És una gran oportunitat,on tothom n'espera que el "Projecte hi ajudi a aconseguir que cada alumne arribi al seu punt d'excel·lència i que alhora es fomenti la cohesió social".
"Escoles Tàndem",podrien estar especialitzades en Ciències i unes altres en Música,tot i col.laborant amb l'Escola de Música del poble i alguna Fundació musical amb una escola de primària del barri.
També n'hi ha la idea de crear una Xarxa d'Escoles Tàndem com a mínim dues cada any.Incidir en l'àmbit educatiu tenint en compte la realitat catalana,convencerà a tothom que el Programa serviria perquè "aquestes escoles siguin un referent dins del territori català i alhora augmenti el rendiment global de l'alumnat".
En penso que la motivació en acollir la iniciativa serà a parer meu,el millor indicador que el programa funcionarà.La meva experiència va ser a l'Escola Pública Esteve Barrachina de Sitges,com a Tutor i Mestre de Català en un Curs de 5è d'EGB -pilot en català- on cada setmana hi feien Classe de Música,ens hi va servir per participar en la Campanya "El País a l'Escola" amb cançons sitgetanes i catalanes,a més de participar amb les Joventuts Musicals de Sitges en la Diada de la Música a Catalunya.
Froilan Franco,àlies El Mestre.Sitges
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
3 comentarios:
Escoles Tàndem és un nou programa de l’Obra Social de CatalunyaCaixa que promou el partenariat, durant 3 anys, entre escoles i institucions de referència per promoure un projecte educatiu singular i de qualitat amb l’objectiu de fomentar l’èxit a les aules
El Conservatorio participa en el proyecto educativo “Escoles Tàndem” de la Obra Social de Catalunya Caixa
En las “Escoles Tàndem” se concreta un proyecto educativo que gira entorno a una especialización en una materia que vertebra el currículum de las escuelas.
clic aquí para ver toda la información en detalle
La especialización se consigue a través del partenariado de centros educatius con instituciones de referencia, con el asesoramiento, seguimiento y financiado por la Obra Social de CatalunyaCaixa, y la colaboración del Departament d'Ensenyament.
La Fundació Catalunya Caixa ha decidido iniciar el proyecto en Cataluña con la especialidad de música y la participación del Conservatori y la ESMUC como instituciones de referencia.
El proyecto nace del análisis de las "Magnet Schools" de los Estados Unidos, escuelas públicas que se especializan en una materia (p.ex. matemáticas, arte, música...) de tal manera que los estudiantes acaban teniendo un conocimiento profundo en esta área y al mismo tiempo que se mejoren los resultados generales del centro educativo.
Históricamente, las matemáticas y las lenguas se han considerado áreas instrumentales, es decir, que nos habiliten para conseguir otros tipos de conocimiento.
La música, no sólo servicio para aprender capacidades musicales e interpretativas, sinó que también es una área instrumental.
La praxi musical es una herramienta de acceso a otros conocimientos y experiencias:
Facilita el aprendizaje de las competencias básicas del currículum obligatorio
Potencia capacidades cognitivas de primer orden: concentración, abstracción, relación, análisis...
Así pues, a través de la música se puede mejorar el rendimiento académico general del centro y favorecer procesos de cohesión social y autoestima del alumnado y de la comunidad educativa.
La escuela Tàndem con Conservatori es "Mossèn Jacint Verdaguer". Situada en el barrio de Poble Sec de Barcelona, es una escuela pública de educación infantil y primaria de dos lineas que tiene un total de 450 alumnos y 34 profesores
També n'hi ha Menjadors Escolars Tàndem:L'EMPRESA Sitgetana:
Tàndem Menjadors, s.l.
C/. Rafael LLopart s/n. - 08870 Sitges
R.G.S. 26/08431/B - 10/XII/2004
DIRECCIÓ:
Mª Dolors Torres. Cap de Cuina
Anna Capilla. Cap de monitors i de gestió
PERSONAL:
L'equip que disposem es el següent:
CEIP ESTEVE BARRACHINA (Sitges)
CATEGORIA PROFESSIONAL HORES
CEIP AGNÈS (Sitges)
CATEGORIA PROFESSIONAL HORES
IES VINYET (Sitges)
CATEGORIA PROFESSIONAL TANDEM, contracta el personal necessari pel desenvolupament del menjador amb la millor professionalitat possible i amb els següents criteris:
•SELECCIÓ I CONTRATACIÓ.
•TRIBUTACIONS A LA SEGURETAT SOCIALS
•RETENCIONS APLICABLES.
•PAGAMENT DE LA NÒMINA
Valorem, tanmateix, les propietats de motivació i responsablitat de la gen contractada, aixi com la seva formació tècnica i especialitzada per tal de garantir un tracte humá i professional als aalumnes.
Donarem prioritat al servei de prevenció laboral per tal d'estar en tot moment sota les normes a complir. Mensualment, TANDEM lliurarà una fotocopia del TC2 del personal al seu carrec a la direcció de les escoles.
Publicar un comentario