lunes, 28 de abril de 2014

Finlàndia,model europeu en resultats educatius.

Per accedir a la professió de mestre,de professor i docent,cal tenir molt bones notes tot i valorant molt la recerca i l'estudi, fins al punt que és un requisit imprescindible per a l'obtenció del títol de Mestre de Primària i de Professor de Secundària.
*Els estudis de Magisteri a Finlàndia posen molt l'èmfasi a fer un bon diagnòstic dels estudiants amb dificultats d'aprenentatge i a adaptar la manera d'ensenyar a les necessitats dels alumnes en funció de les seves capacitats.
*En la línia amb el que s'està explorant a Catalunya, les Universitats catalanes mantenen un estret contacte amb les Escoles públiques i privades concertades on els alumnes fan les pràctiques i el Sistema Educatiu està constantment en revisió. Això sí, sense canviar-lo cada cop que hi ha un nou govern.
*Un nou model en línia i a dins del mateix centre és la Formació continuada,com a model en centres de formació de docents o a les universitats han caigut en picat i ara es fa gairebé tot al centre escolar amb l'ajuda de virtuals Plataformes”
*Francesc Imbernon, director de l'Observatori Internacional de la Professió Docent de la Universitat de Barcelona , veu bé el mètode si es fa amb “suport extern”, però lamenta que “la Formació Permanent gairebé s'ha eliminat a la Universitat.





No hay comentarios: