sábado, 20 de octubre de 2012

Viure i conviure amb la Literatura Catalana (2012)

-Viure i conviure literàriament"

Si encara avui dia em pregunto per què m'estimo la literatura catalana, la meva resposta que em ve al cap de manera espontània és:

*En primer lloc perquè m'ajuda a viure i fins i tot a conviure. Ja no li demano tant, com a l'adolescència, que m'estalviï les ferides que podria patir en els meus encontres amb persones reals.

*En segon lloc més que no pas excloure les experiències viscudes fins ara mateix, em fa descobrir uns nous móns que se situen en continuïtat amb elles i em permet entendre-les millor.

*Més densa i més eloqüent que la vida quotidiana, però no radicalment diferent, la literatura catalana  amplia el meu univers, m' incita a imaginar altres maneres de concebre'l i organitzar-lo...

*Em proporciona sensacions irremplaçables que fan que el món real esdevingui més carregat de sentit i concretament més bell.

*Lluny de ser un simple afegit, una distracció reservada a les persones educades,em permet que cadascú respongui millor a la meva vocació d'ésser humà.

Froilan Franco,àlies El Mestre.Sitges

No hay comentarios: