sábado, 28 de junio de 2014

Rebel.lió latent a les aules.

"Associacions d'Etudiants de tot el Món" qüestionen l'ensenyament de la disciplina i critiquen la manca de pluralitat.

*El canvi serà difícil, sempre n'és. Però ja està succeint.” Aquesta frase, extreta d'un Manifest signat per 42 Associacions d'Estudiants d'arreu del Món, prova que a les facultats hi ha una remor de fons des de fa mesos.“Els estudiants de tot el món ja hem començat a generar canvi poc a poc.”

*La principal crítica va néixer a Manchester fa més d'un any, als ensenyaments , és la manca de pluralitat. Els signants del Manifest consideren que fa anys que a les aules s'han imposat les Teories Neoclàssiques, que s'expliquen, segons denuncien, de forma gairebé exclusiva.

*El Manifest reclama ampliar els corrents de pensament que tenen un lloc als plans d'estudis. També critica que algunes Assignatures, com la història de l'economia o el pensament econòmic, no existeixin o estiguin “relegades als marges dels plans d'estudis”. I demana que es posin a l'abast dels alumnes més eines que no només l'estadística i les matemàtiques, enfocaments interdisciplinaris i diàleg amb altres ciències socials.

*L'ensenyament també està en crisi.És hora de reconsiderar la manera com s'ensenya a aprendre. Estem insatisfets amb l'empobriment del pla d'estudis que ha tingut lloc en les darreres dues dècades. Aquesta manca de diversitat intel·lectual no només perjudica l'educació i la investigació, sinó que limita la nostra capacitat per enfrontar-nos als reptes del segle XXI.

No hay comentarios: